איך נכתוב פוסט מעורר מעורבות ב-2019?

לא מקבלים את כמות הלייקים, השיתופים והתגובות שהייתם מקבלים פעם? הטקטיקות האלה עשויות לעזור לכם לקבל יותר מעורבות מהקהל שלכם:

בטח שמתם לב לזה. כמות המעורבות (לייקים, שיתופים ותגובות) בפוסטים שאנחנו כותבים בפייסבוק צנחה לגמרי, בטח לעומת השנים הקודמות.

מחקר של Buffer  מגלה שכמות המעורבות צנחה בין 2017 ל- 2018 ביותר מ-50%.

וזה עוד לא הכל- מדובר בנתון חוצה סוגי מדיה והצניחה הזאת באה לידי ביטוי במעורבות בתמונות, וידאו ושיתוף של קישורים בפלטורמה:

 

בואו נשאל קודם כל, למה? מה הקטע שפייסבוק מורידה את כמות החשיפה לפוסטים וכמות המעורבות של הקהל שלנו צונחת וכתוצאה מכך- החשיפה לעסק שלנו יורדת?

ישנן כמה סיבות, שמתוכן נוכל לצאת מכמה נקודות הנחה, כשאנחנו באים לכתוב פוסט שהוא מעורר יותר מעורבות בפייסבוק:

גידול בתחרות:

עם עשרות מיליוני דפי פייסבוק עסקיים ויותר מ-40% מהעסקים הקטנים בעולם שכבר מנהלים דפי פייסבוק עסקיים, ניתן להגיד בביטחון שאנחנו חיים בעולם הרבה יותר תחרותי, בכל הנוגע לקידום אורגני לעסק שלנו בפייסבוק. עם הנגשת הטכנולוגיה לכולם- החסם הטכנולוגי הולך ומתפוגג ולעסקים יש היום גישה יותר נוחה להכנת סרטוני וידאו, כתיבת תוכן מוצלחת וכמובן יכולות צילום גבוהות- כל אלו הופכים כל נישה ליותר תחרותית ונוגסות בנתח החשיפה היחסי של כל עסק.

איכות התוכן עולה: 

עסקים הופכים יותר ויותר מתוחכמים בכל הנוגע לאיכות התוכן שהם יוצרים בכל הרשתות החברתיות. עם הנגשת הטכנולוגיה לכולם- החסם הטכנולוגי הולך ומתפוגג ולעסקים יש היום גישה יותר נוחה להכנת סרטוני וידאו, כתיבת תוכן מוצלחת וכמובן יכולות צילום גבוהות- כל אלו הופכים כל נישה ליותר תחרותית ונוגסות בנתח החשיפה היחסי של כל עסק.

האלגוריתם:

הסברתי למעלה שהחשיפה האורגנית בפייסבוק הולכת ומתמעטת עם השנים והאלגוריתם של פייסבוק ממשיך להתפתח לכיוון העדפות אינדיבידואליות, על פני העדפות גלובליות.

ב-2018  פייסבוק הודיעה כי היא משנה את דירוג הרלוונטיות שלה לגבי פוסטים שיופיעו בפיד שלנו באופן שנוטה לחיבור בין אנשים ופחות לגבי צריכת מדיה באופן מבודד.

ועכשיו בלי מילים מפוצצות- עסקים בפייסבוק מעכשיו לא יתחרו על חשיפה רק מול עסקים אחרים, אלא יתחרו על חשיפה בפיד מול אנשים, דפים, קבוצות פייסבוק וכמובן גם מול עסקים אחרים.

קדימה לעבודה:

טוב, סיימתי לבאס אותך. עכשיו זה הזמן המתאים לכתוב שאני מאמין גדול בפייסבוק כפלטפורמה להעברת תכנים, מסרים שיווקיים ושמירה על קשר עם קהל סופר רלוונטי וממוקד ולמרות כל המגבלות שציינתי למעלה- ניתן להשיג המון חשיפה לעסק שלך באמצעות פייסבוק. אז ממש לא צריך להתייאש- כך נשפר את כמות החשיפה והמעורבות של הפוסטים שלנו:

בלי מגילות:  

אנשים לא באים לפייסבוק כדי לקרוא טקסטים ארוכים. אבל גם אם כן, סביר להניח שהם לא יעצרו באמצע הפיד שלהם על מנת לקרוא את כל הטקסט שכתבת. הם ככל הנראה יסרקו בעיניים את הטקסט, יקראו את 2-3 המשפטים הראשונים ויחליטו האם הם רוצים ‘לקרוא עוד’- מכאן שהמטרה שלך היא “ללכוד” אותם בשלב מאוד מוקדם של הפוסט.

 

תתחילו לשאול שאלות:

לתת עובדה חריגה ומעוררת תהיה, תובנה מטלטלת או מילה משונה שתייצר משיכה מיידית אצל הקוראים לקבל מידע נוסף על מה שכתבתם.

שאלות מסוימות מייצרות יותר תגובות מהקהל, אז תצטרכו גם לדעת אילו שאלות כדאי לשאול:

מיקום:

כבר פתחתם חנות פופ-אפ לחנות נעליים שלכם. תדליקו את המיקום, תנו לקהל רלוונטי בסביבה שלכם להבין איפה ולמה אתם נמצאים לידם, החשיפה שלכם גדלה ואם תשכילו לבנות את הפוסט שלכם בצורה רלוונטית למיקום שבו אתם נמצאים, תוכלו להגדיל את החשיפה וכמובן את המעורבות בפוסט.

חיוביות:

סיימו את הפוסט שלכם עם מסר חיובי! אף אחד לא רוצה להיות בקשר עם מותג שמייצר, מייצג או מעביר מסר שלילי, לא משנה מהו ההקשר. הקפידו על טון אחיד בפוסטים שלכם, אל תפחדו משימוש בהומור, אבל השתדלו שההומור יהיה מרוכז בסיטואציה מסוימת ולא בקונטקסט של הדברים, כדי שבסופו של דבר תישאר פואנטה למסר שלכם.

שימוש בלינקים:

המון מילים נשפכו על האם כדאי להשתמש בלינקים בתוך פוסטים אורגניים בפייסבוק. חלק בטוחים שכדאי לשים את הלינק בתגובה הראשונה, חלק אחר בטוח שאסור לשים לינקים בכלל בפוסט כי פייסבוק רואה בפוסט כזה סוג של פרסומת, וחלק חושבים שאין שום בעיה לשים לינק בתוך הפוסט.

הניסיון שלי אומר שהכל קשור ברלוונטיות ובאיכות הפוסט שלכם. נתתם ערך מעולה ואשכרה היה לכם מה להגיד לקהל שלכם? הפוסט הזה יעבוד מעולה גם עם לינק. נתתם ערך בינוני ולא השקעתם בשאר הפרמטרים שהייתם צריכים? (תמונה מושכת ומעוררת תגובה, הוספת מיקום, שאילת שאלות, הפוסט תמציתי וממוקד), אתם יכולים להאשים את הלינק ששמתם בפוסט, אבל זה לא באמת יהיה באשמת הלינק שהפוסט שלכם קיבל חשיפה מועטה…

אימוג’י:

שווה לנסות לשלב אימוג’י בפוסטים שלכם (לא לדחוף בכל שורה ולא על כל פיפס, חשוב לתבל בטעם). אם הטון הכללי של הפוסט מאפשר לשים אימוג’י, לכו על זה, לעיתים אימוג’י מעורר יותר רצון להגיב אצל קהלים מסוימים.

תמונה / וידאו:

זה נראה כאילו אני עומד לדבר פה על האובייס, אבל מתי בפעם האחרונה ראיתם פוסט בפייסבוק ללא וידאו או תמונה כלשהי? ואני לא מדבר על תמונות סטוק (ביג נו נו), אלא תמונות מלאות השראה, מעוררות מחשבה או סופר רלוונטיות לתוכן שלכם. זה הזמן להשקיע פה ולתת ליצירתיות שלכם לעבוד קצת.

לגבי וידאו- קצרה היריעה מלהכיל כמה חשוב לתת במה לוידאו בדף שלכם, כך שאם אתם מייצרים וידאו בצורה קבועה, היתרון נמצא בידכם כי הנתונים מהשנים האחרונות מראים כמה כלל  הרשתות החברתיות מעדיפות תוכן בוידאו על פני תמונות ואף חשוב מכך- כמה הגולשים מעדיפים וידאו על פני תמונות. אין מה להשוות בכלל.

לכם- אלה שלא יודעים לערוך, לצלם, להכין כתוביות, מעברונים וכו’- גם לכם יש המון מה להציע בכל המדובר על וידאו-

  • לייבים- סרטון בשידור חי מהפייסבוק על שירות או מוצר שיש לכם ערך להציע לקהל שלכם אודותיו.
  • הסברים על מוצרים או שירותים שאצם מציעים ושיכולים לעניין את הקהל שלכם.
  • מענה על שאלות חוזרות של לקוחות, הציעו הסבר מפורט ואיכותי.
  • ראיונות: צלמו לייב שלכם מבצעים ראיון עם סופר יוזר של השירות שאתם נותנים, של איש מקצוע מהעולם שלכם שמשתמש במוצר שאתם מספקים.

לסיכום:

הפוסט האורגני בפייסבוק לא מת. הוא נהיה יותר מתוחכם כי הקהל בפייסבוק נהיה כזה וכי הפלטפורמה הולכת ומשתכללת עם השנים. אם נשכיל להתקדם קדימה ולשכלל את עצמנו יחד עם הפיצ’רים החדשים שפייסבוק מציעה וכמובן לשפר את רמת הפוסטים שלנו, נוכל להשיג יותר מעורבות וחשיפה רחבה יותר של התוכן שאנחנו יוצרים- ולקהל רלוונטי שבאמת מתעניין בעסק שלנו.  

ברק גורפינקל הוא מייסד שותף בטרגטופ, מומחה בבניית משפכי שיווק עבור עסקים באינטרנט, שיווק וקידום עסקים ברשתות חברתיות ובלוקליזציית מותגים.