אינסטגרם- בגדי ים, אוכל מגרה, נופים מדהימים. כל אלה לא הכי מאפיינים את העסק שלנו ולא באמת קשורים למהות העסק. אז איך בכל זאת נוכל לקדם באינסטגרם עסק שהוא לא ויזואלי? תשובות בפנים
כמו ששמתם לב, אינסטגרם עשויה לשמש כפלטפורמת שיווק מעולה עבור כל סוגי העסקים. אמנם תפקידה העיקרי של אינסטגרם הוא להציג סרטונים ותמונות יפים ומעוררי השראה, אך אין סיבה שהאופי האסתטי של אינסטגרם ימנע מכם מלקדם את העסק הלא-הכי-חזותי שלכם ולפרסם תוכן רלוונטי וראוי ברשת החברתית המעולה הזאת.
לפניכם מספר דרכים לקידום העסק שלכם באינסטגרם- גם אם הוא לא ויזואלי:
התמקדו בקהל ספציפי במיוחד:
לחברות אופנה ומוצרי ספורט לדוג’, החיים הרבה יותר קלים מאשר לחברה שמוכרת ראוטרים לאינטרנט מהיר וכבלי תקשורת, כשההחלטה ‘איזה תוכן צריך להעלות לפלטפורמה’ עומדת על הפרק. יחד עם זאת, אני מבטיח לכם שיש עבורכם פלח שוק באינסטגרם והעלאת תוכן שם בהחלט שווה את המאמץ.
חשוב לשים את זה על השולחן- המטרה שלכם היא לא להשיג את כמות העוקבים שיש לקים קרדשיאן או כריסטיאנו רונאלדו. זה משחק מסוג אחר לחלוטין ודעתי היא שמטרה מסוג כזה היא שגויה. נסו לקבל השראה / להסתכל / לעקוב אחרי מה חשבונות דומים לשלכם עושים (עושים נכון כן? לא עושים follow מטופש ואוטומטי לחשבונות זהים רק כי זה מה שסוכנות הפרסום דחפה לאותו עסק). זכרו כי העוקבים שלכם צפויים להיות בתעשייה שלכם או התעניינו במוצר או בשירות דומה לשלכם. מתוך נקודת ההנחה הזו אני ממליץ לא לטשטש את התוכן הטכני שלכם על מנת להתאים את עצמכם לקהל הרחב. בדרך כלל זה נעשה בצורה לא הכי מבריקה ועדיף להיות אינטליגנטים ואינפורמטיביים באמת בכדי שזה מה שייבדל אתכם מהמתחרים שלכם בסופו של דבר.
כחלק מהמאמץ האורגני שלכם למצוא את הקהל שלכם (כתבתי על זה פה), נסו למצוא את ההאשטאג החמקמק שבו הקהילה שאתם מחפשים נמצאת בה. מכאן ניתן להבין שאין טעם להכניס לתוך הפוסטים שלכם את #instagood כי, הוא לא באמת מעניין את העוקבים הרלוונטיים עבורכם.
מה בפרקטיקה? עם איזה תוכן נמלא את הפיד שלנו?
החלק הכיפי של הפוסט הגיע- באילו סוגי תוכן יכול עסק לא ויזואלי להשתמש? יאללה נתחיל:
סיכום:
אינסטגרם יכולה וצריכה לשמש לקידום כל עסק, ללא תלות במוצר או בפוטנציאל החזותי שלו. השתמשו במותגים החזקים שנמצאים באינסטגרם על מנת לקבל השראה- בפירוש אל תתביישו מהרשת החברתית הזו רק מהסיבה שאתם לא יודעים מה לצלם או להציג עבור בית העסק שלכם.
עם גישה ותכנון נכונים, התמדה, רעיונות מקוריים ויישום טוב, גם העסק שלכם יכול לעוף למעלה באינסטגרם. אז קדימה לעבודה.
ברק גורפינקל הוא מייסד שותף בטרגטופ, מומחה בבניית משפכי שיווק עבור עסקים באינטרנט, שיווק וקידום עסקים ברשתות חברתיות ובלוקליזציית מותגים.