איך לקדם עסק לא ויזואלי באינסטגרם?

אינסטגרם- בגדי ים, אוכל מגרה, נופים מדהימים. כל אלה לא הכי מאפיינים את העסק שלנו ולא באמת קשורים למהות העסק. אז איך בכל זאת נוכל לקדם באינסטגרם עסק שהוא לא ויזואלי? תשובות בפנים

כמו ששמתם לב, אינסטגרם עשויה לשמש כפלטפורמת שיווק מעולה עבור כל סוגי העסקים. אמנם תפקידה העיקרי של אינסטגרם הוא להציג סרטונים ותמונות יפים ומעוררי השראה, אך אין סיבה שהאופי האסתטי של אינסטגרם ימנע מכם מלקדם את העסק הלא-הכי-חזותי שלכם ולפרסם תוכן רלוונטי וראוי ברשת החברתית המעולה הזאת. 

לפניכם מספר דרכים לקידום העסק שלכם באינסטגרם- גם אם הוא לא ויזואלי:

 

התמקדו בקהל ספציפי במיוחד:

לחברות אופנה ומוצרי ספורט לדוג’, החיים הרבה יותר קלים מאשר לחברה שמוכרת ראוטרים לאינטרנט מהיר וכבלי תקשורת, כשההחלטה ‘איזה תוכן צריך להעלות לפלטפורמה’ עומדת על הפרק. יחד עם זאת, אני מבטיח לכם שיש עבורכם פלח שוק באינסטגרם והעלאת תוכן שם בהחלט שווה את המאמץ.

חשוב לשים את זה על השולחן- המטרה שלכם היא לא להשיג את כמות העוקבים שיש לקים קרדשיאן או כריסטיאנו רונאלדו. זה משחק מסוג אחר לחלוטין ודעתי היא שמטרה מסוג כזה היא שגויה. נסו לקבל השראה / להסתכל / לעקוב אחרי מה חשבונות דומים לשלכם עושים (עושים נכון כן? לא עושים follow מטופש ואוטומטי לחשבונות זהים רק כי זה מה שסוכנות הפרסום דחפה לאותו עסק). זכרו כי העוקבים שלכם צפויים להיות בתעשייה שלכם או התעניינו במוצר או בשירות דומה לשלכם. מתוך נקודת ההנחה הזו אני ממליץ לא לטשטש את התוכן הטכני שלכם על מנת להתאים את עצמכם לקהל הרחב. בדרך כלל זה נעשה בצורה לא הכי מבריקה ועדיף להיות אינטליגנטים ואינפורמטיביים באמת בכדי שזה מה שייבדל אתכם מהמתחרים שלכם בסופו של דבר.

כחלק מהמאמץ האורגני שלכם למצוא את הקהל שלכם (כתבתי על זה פה), נסו למצוא את ההאשטאג החמקמק שבו הקהילה שאתם מחפשים נמצאת בה. מכאן ניתן להבין שאין טעם להכניס לתוך הפוסטים שלכם את #instagood כי, הוא לא באמת מעניין את העוקבים הרלוונטיים עבורכם.

 

מה בפרקטיקה? עם איזה תוכן נמלא את הפיד שלנו?

החלק הכיפי של הפוסט הגיע- באילו סוגי תוכן יכול עסק לא ויזואלי להשתמש? יאללה נתחיל:

  • ציטוטים, אמרות ושאלות- אל תרגישו מחויבים להעלות רק פוסטים עם תמונות או סרטונים לחשבון האינסטגרם של העסק שלכם. העלאת פוסט עם ציטוט או אמרה רלוונטיים, או שאלה, בפורמט של תמונה היא דרך נהדרת לשמור על חשבון האינסטגרם של העסק שלכם פעיל, תוך הקפדה על רלוונטיות ושהתוכן יעורר מעורבות. העלאת טקסט באינסטגרם תיתן לכם הזדמנות להשתמש בחוש האסתטי שלכם- מילים מעוצבות בצורה יפה עשויות למתג את העסק שלכם לטובה ולקשר אותו לערך ואיכות גבוהים.
  • לקוחות מספרים- יש לכם לקוחות שעפים על העסק שלכם? למה אתם מחכים? בקשו מאותם לקוחות (אין בעיה לצ’פר אותם במשהו תמורת ביקורת) להקליט ביקורת ולשלוח אליכם. בלי חנפנות מיותרת- אנחנו הישראלים מריחים בולשיט מרחוק. מספיק שיגידו מה הם ביקשו מהעסק, מה הם קיבלו בתמורה ומה הם אהבו בשירות.
  • שימו את המוצר או השירות שלכם באור אחר לחלוטין- אה, אתם לא מוכרים מכוניות פרארי? אחלה. קבלו את חברת M3, חברה שמוכרת המון מוצרים, אבל אי אפשר לקרוא למוצרים שלהם מרגשים במיוחד. אז איך בכל זאת הם שומרים על כזאת נוכחות מרעננת באינסטגרם והצליחו ליצור קהל סביב המותג שלהם? הם מציגים את המוצרים שלהם באור אחר לחלוטין:
הציגו את המוצרים שלכם באור אחר
  • ריפוסט ריפוסט ריפוסט- לקוחות התרברבו במטבח החדש ששיפצתם עבורם? צרו קשר איתם, בקשו את תמונה או הוידאו מהם ואת רשותם לפרסם כמובן, התחברו אליהם לאינסטגרם על מנת לתייג אותם- והעלו אל חשבון האינסטגרם העסקי שלהם.
  • העלאת אינפוגרפיקה- אתם חיים את עולם התוכן המקצועי שלכם וככל הנראה מכירים הרבה יותר טוב מהציבור הרחב את הסטטיסטיקות המלוות את המקצוע. נסו לחשוב על נתונים רלוונטיים שיכולים לעניין את הקהל שלכם ושתפו אותו. מחקרים הוכיחו שאינפוגרפיקה היא מעניינת יותר, משכנעת יותר ופחות נשכחת.
  • מדריכים- אין כמו מדריכים מצולמים כדי לעניין את העוקבים שלכם. הציגו את המקצועיות שלכם, הראו לעוקבים הרלוונטיים אליכם איך לעשות דברים פשוטים בעצמם, איך אפשר לשפר דבר מה בעולם התוכן שלכם או איך לבדוק תקינות של מוצר מסוים בכוחות עצמם. אתם תשיגו שני דברים חשובים על הדרך- מקצועיות שלכם בתחום בו אתם עובדים ואף חשוב מכך- אתם תקבלו נופך אמין ביותר, שאומר לעוקבים שלכם שאתם לא מחפשים איך לעקוץ אותם בדברים הקטנים אלא נותנים להם ערך אמיתי באותו עולם תוכן.

 

סיכום:

אינסטגרם יכולה וצריכה לשמש לקידום כל עסק, ללא תלות במוצר או בפוטנציאל החזותי שלו. השתמשו במותגים החזקים שנמצאים באינסטגרם על מנת לקבל השראה- בפירוש אל תתביישו מהרשת החברתית הזו רק מהסיבה שאתם לא יודעים מה לצלם או להציג עבור בית העסק שלכם.

עם גישה ותכנון נכונים, התמדה, רעיונות מקוריים ויישום טוב, גם העסק שלכם יכול לעוף למעלה באינסטגרם. אז קדימה לעבודה.  

ברק גורפינקל הוא מייסד שותף בטרגטופ, מומחה בבניית משפכי שיווק עבור עסקים באינטרנט, שיווק וקידום עסקים ברשתות חברתיות ובלוקליזציית מותגים.