איך לנהל חשבון אינסטגרם שעובד בשביל העסק שלכם?

ריכזנו עבורכם כמה טיפים חשובים לניהול חשבון האינסטגרם של העסק שלכם, על מנת שגם אתם תוכלו להגיע לתוצאות הרצויות עבורכם- בין אם זה איסוף לידים, הגברת המודעות לעסק או מכירות אונליין:

אינסטגרם- אתם שומעים מכל עבר כמה שחשוב להיות בתור עסק, איך מלא עצמאיים וחברות אוספות דרכה לידים ומכירות- ורק אתם מרגישים שנשארתם מחוץ למשחק.

כדי לשנות את ההרגשה הזאת, כתבתי עבורכם תכנית פעולה שמורכבת מכמה כללים, שאם נשכיל לפעול לפיהם נוכל באופן שלבי להרים את חשבון האינסטגרם העסקי שלנו על מנת למצב אותו כמקום ממנו יפנו אלינו לקוחות פוטנציאליים.


שלב ראשון- הכירו את מהות העסק שלכם והבינו אם העסק שלכם מתאים לאינסטגרם:

אינסטגרם, בשונה מפייסבוק, היא רשת חברתית מבוססת תוכן ויזואלי כמעט באופן מלא- ולכן עלינו להתייחס אליה כך.

משמעות הדבר היא שרוב כובד המשקל של שיווק העסק שלכם צריך לבוא לידי ביטוי בפאן הויזואלי של העסק שלכם (או לפחות בדברים היותר נעימים לעין בנוגע לעסק שלכם).

בכדי להבין את הרציונל החשוב העומד מאחורי המשפט “אינסטגרם היא רשת חברתית ויזואלית” אנחנו חייבים להפנים את מהות העסק שלנו:

אם אנחנו מתעסקים בהדברה או באינסטלציית חירום, או שאנחנו גוררים רכבים למחייתנו- רוב הסיכויים, שלאינסטגרם יש תקרת זכוכית מאוד ברורה עבור העסק. אגב- אין משמעות הדבר לכך שאתם לא יכולים לנצל את אינסטגרם על מנת להביא לקוחות אליכם לעסק, האתגר שלכם הוא פשוט שונה אם אתם בעלי עסק שהוא לא ויזואלי.

קיימות הרבה סוכנויות פרסום בדיגיטל שלא מנסות להיות יצירתיות או כנות עם הלקוחות שלהן ומציירות להם עולם בו ניתן לפרסם אותם באינסטגרם ולאסוף עבורם לידים, גם אם הסיכוי שזה יקרה הוא נמוך ולא משתלם.

אם אתם עוסקים בתחום בו התוצאה הרצויה מהשירות שאתם מעניקים נראית מעולה- אינסטגרם הוא המקום בשבילכם: שיניים לבנות ונקיות, גוף שרירי, אוכל יפה ומגרה, רכב נקי, מטבח חדש או חדר אמבטיה משופץ- כל אלו ועוד הן דוגמאות נפלאות לחוויות ויזואליות אותן נרצה להציג לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלנו

פנו אל קהל היעד שלכם בהקשר של העסק שלכם ומה הוא יכול לספק עבורם

 

שלב שני- הבינו אל מי אתם רוצים לפנות:

ביסוס קהל היעד שלכם הוא הבסיס לכל אסטרטגית שיווק דיגיטלית. אם נדע אל מי אנחנו רוצים לפנות, נוכל גם להבין מה אנחנו רוצים להגיד לאותו קהל.

ברור שאנחנו לא יכולים לדבר על כל נושא שבעולם- פנו אל קהל היעד שלכם בהקשר של העסק שלכם ומה הוא יכול לספק עבורם.

לדוגמא- אם העסק שלכם פועל בתחום הרפואה, לפרט על השירותים הרפואיים שאתם מספקים עלול להיות פחות רלוונטי באינסטגרם מאשר להציג תמונה מעולה של הקליניקה או וידאו של כל הציוד החדיש שמצוי בה.

וודאו כי התוכן שלכם תואם את ערכי העסק שלכם, בהקשר לקשר עם הלקוחות שלכם – להציג וידאו עם עדות של לקוח המדבר על השירות הנהדר שהוא קיבל יתאים בצורה נהדרת לערך השירותיות שלכם.

“ביסוס קהל היעד שלכם הוא הבסיס לכל אסטרטגית שיווק דיגיטלית. אם נדע אל מי אנחנו רוצים לפנות, נוכל גם להבין מה אנחנו רוצים להגיד לאותו קהל.”

שלב שלישי- בנו תכנית פעולה חודשית:

רוצים לגוון? רוצים לדעת לאן אתם לוקחים את העוקבים שלכם? אתם צריכים להיות מתוכננים ועקביים. כל חשבון אינסטגרם שראיתם ואהבתם הוא תוצאה של תכנון, מחשבה והוצאה לפועל של אותה תכנית.

תכנית פעולה לאינסטגרם היא לא עניין מסובך ואתם יכולים להעזר בתכנית החודשית לפרסום באינסטגרם שבניתי כאן.

שלב רביעי- השתמשו בהאשטאגים הנכונים וצרו ייחודיות:

אין צורך ‘לזבל’ את הפוסט שלכם בהאשטאג שלא תואם את העסק שלכם. ברצוננו לקלוט אלינו עוקבים נכונים שמחפשים את התוכן שלנו, יצפו בו ובתקווה גם יגיבו לו. קחו את הזמן לחקור אילו האשטאגים מתאימים לעסק שלכם ועשויים להביא תנועת גולשים רלוונטית ככל האפשר, בהתאם לפוסט שלכם וכמובן לסוג העסק. האשטאג נכון יכול לעשות את ההבדל בכל הנוגע למידת החשיפה של הפוסט והחשבון שלכם.

אפשרי ואף רצוי להיות יצירתיים כאן- כאשר אתם מכינים תוכן ויזואלי עבור אינסטגרם, רצוי שתעשו זאת מתוך הטעם הייחודי של המותג שלכם, שמייצג ומייחד את העסק שלכם.

איך עושים את זה? צבעים ייחודיים בהם אתם משתמשים בעסק (אין לכם עדיין טמפלט צבעים לעסק? הנה לינק שיעזור), הצורה שבה אתם ממסגרים את התמונות שלכם, פילטר ספציפי- כל אלה יוצרים ייחודיות שאותה העוקבים (לקוחות פוטנציאלים) לומדים לזהות כמשהו ששייך למותג שלכם.

שלב חמישי- בצעו אופטימיזציה לפרופיל שלכם:

נראות ותוכן הפרופיל שלכם (כל החלק של ה’למעלה’) הוא חלק בלתי נפרד מכל חשבון האינסטגרם העסקי שלכם. הרי לשם עוקבים ועוקבים פוטנציאלים מגיעים כדי לבחון אותנו. זהו חלק חשוב ביותר מהמשפך השיווקי שלכם מתוך אינסטגרם.

התאימו את תמונת הפרופיל שלכם לתוכן שאתם מגישים בפוסטים עצמם. עליכם ליצור את ההקשר הזה עבור אנשים שנכנסים לראשונה לפרופיל שלכם ואוספים את הרושם הראשוני בשלב זה.

הכניסו האשטאג מתאים לתיאור החשבון שלכם- זה יכול להיות האשטאג סופר רלוונטי לסוג העסק שלכם ויכול להיות האשטאג ראשוני שיצרתם בעצמכם ומהווה חלק מהמיתוג שלכם בפוסטים. האשטאג זה יכול אף להיות חלק מקידום מכירות שאתם מבצעים על מנת להביא גולשים לתוכו. לדוגמא: #קניתיסוודר יכול להיות קידום של חנות הבגדים שלכם, בו מי שיתייג את עצמו עם הסוודר שקנה אצלכם בחנות, יקבל 20% הנחה בקניה הבאה. הלקוח ירוויח הטבה, אתם תרוויחו לקוח חוזר וכמובן תשווקו בצורה אורגנית את העסק. נחמד ויעיל.

בנוסף, הפרופיל הוא מקום מושלם על מנת לכוון את היוזר למקומות נוספים אודות העסק שלכם. אינסטגרם מאפשרת לנו להוסיף לינק אחד בתוך הפרופיל, זה יכול להיות לינק לחשבון הפייסבוק שלנו, לינק לאתר האינטרנט שלנו (לשים פה לינק לדף בניית האתרים שלנו), לדף נחיתה, דף מכירה או לכל דבר אחר שנחשוב עליו.

 

שלב שישי- היו חלק פעיל בקהילה:

זה מצריך זמן ומחויבות, ואתם ככל הנראה מבינים לאן זה הולך ומה החשיבות של העניין. בנו לכם לו”ז בו אתם יודעים מתי אתם הולכים ליצור מעורבות עם הגולשים שלכם. זה חצי מהעניין- אם תענו לתגובות, תעשו לייק לתגובות הראויות ללייק שלכם, תגיבו לפוסטים בהאשטאגים שיצרתם (יכול להיות שלא תייגו את הפרופיל שלכם שם אלא רק שמו את ההאשטאג שלכם, שווה לבדוק). בנוסף, הגיבו לתוכן שקרוב לנושא העסק שלכם.

מקדו את העבודה שלכם על מה שהביא תוצאות

שלב שביעי- השיגו חשיפה:

פתחתם אינסטגרם חדש? החשבון שלכם ‘תקוע’ ואתם לא משיגים את החשיפה הנדרשת ומספיק עוקבים? יכול להיות שמעט תקציב לקידום הפוסטים שלכם הוא התשובה.

תקציב לקידום הפוסטים שלכם, בדומה לפלטפורמות אחרות כמו פייסבוק, יכול לעשות את ההבדל ולהביא לכם את כמות החשיפה והעוקבים הרצויה. עם זאת, לפני שפונים לתקציב ממומן אני ממליץ לא להתייאש על ההתחלה ולהמשיך לנסות לדחוף את התוכן שלכם בצורה אורגנית. רק כשאתם מבינים מה הקהל שלכם אוהב- נסו ‘לתבל’ בקידום ממומן את הפוסטים שלכם ולחשוף את עצמכם לקהל חדש.

 

שלב שמיני- מדידה ופעולה:

אם אתם מוציאים זמן וכסף בפרסום באינטרנט, לא רק באינסטגרם, מבלי למדוד את הפעולות שלכם- אתם מבזבזים את המשאבים שלכם במקום להשקיע אותם.

אינסטגרם מציעה תובנות לגבי הפוסטים שלכם לגבי מה עובד ומה לא. הביטו לעומק במספרים ובדקו מה הביא חשיפה מרובה, מה הביא גולשים לעקוב אחריכם ומה יצר הכי הרבה והכי מעט מעורבות?

לאחר מכן, בהתבסס על התוצאות שבחנתם ובהתאם ליעדים שהצבתם לעצמכם, חזרו על מה שעשיתם נכון ואל תחזרו על מה שפחות עבד- מקדו את העבודה שלכם על מה שהביא תוצאות. אם נמשיך לעשות את מה שלא עובד לנו, על מה יש לנו להתפלא שאין לנו עוד עוקבים וחשיפה?

 

לסיכום– אינסטגרם הוא ערוץ שיווקי נהדר אם משתמשים בו כמו שצריך. הוא יכול לעזור לכם להציג את המותג שלכם לקהל הנכון. השתמשו בו בצורה הנכונה ועקבו אחר השלבים למעלה- ואתם בדרך לראות תוצאות נהדרות בטווח הארוך.

ברק גורפינקל הוא מייסד שותף בטרגטופ, מומחה בבניית משפכי שיווק עבור עסקים באינטרנט, שיווק וקידום עסקים ברשתות חברתיות ובלוקליזציית מותגים.